Нещодавно Президент ухвалив надзвичайне, супер-рішення для освіти. Вперше в Україні створено Державну інспекцію навчальних закладів. Положення про неї вже є, головна ідея полягає в тому, що цей центральний орган влади перевірятиме якість освіти в середніх, професійних і вищих навчальних закладів. Тобто, перевірятиме якість викладання, застосування обладнання, ставлення до учнів, рівень майстерності та навіть творчості викладачів.
Це буде така собі поліція при Міносвіти? МОНмолодьспорт інспекцією не керуватиме. Але її робота узгоджуватиметься з Міністром. Цей орган матиме повноваження Королівської інспекції в Британії. Там її бояться більше фінансової розвідки. У випадку порушень, королівський інспектор може зупинити діяльність гімназії з 300-літньої історією…
Відомо, хто її очолить? Згідно з положенням, інспекцію очолює Голова, який призначається на посаду за поданням Прем’єр-міністра, внесеним на підставі пропозицій Міністра, та звільняється з посади Президентом. Це не буде відомий діяч, ректор якогось університету, бо для такої роботи ці люди переобтяжені зв'язками. Це буде фаховий освітянин середньої ланки, який добре знає всі механізми в галузі.
Коли Держінспекція запрацює? На організаційні питання знадобиться місяці три. І вже з першого вер
... Читати далі »
Повідомлення, що з’явилися в окремих засобах масової інформації щодо відміни контрольних робіт у 5-8 класах спровокували нову хвилю ажіотажу навколо цього питання.
Вкотре повторюємо, відповідно до наказу Міністерства від 16.02.2011 року N141 з 10 по 20 травня у загальноосвітніх навчальних закладах України пройдуть підсумкові контрольні роботи (не тести і не іспити, а контрольні роботи) з української мови, математики, історії, іноземної мови, російської мови (у школах з навчанням російською мовою). Методичні рекомендації щодо проведення підсумкових контрольних робіт розміщено на офіційному сайті Міністерства (лист від 04.03.2011 р. N1/9-151).
І ось він цей день, саме той, який присвятили такій великій і потрібній в усьому світі професії, як психолог. Між тисяч професій, які є необхідними людям, особливе місце ми відводимо, звичайно ж, своїй «лікарській», для душі. Цей вид практичної діяльності є порівняно молодим і є важливим для функціонування і здорової життєдіяльності кожної людини. На думку вчених, незабаром перед усім людством планети Земля гостро постануть дві проблеми: встановлення гармонії зі світом довкола та із власною душею. Саме тому на практичних психологів покладено велике завдання – формувати гармонію душі молодого покоління, нашого майбутнього, навчати, як забезпечити собі «внутрішній рай», без якого неможливе гармонійне існування людини.
Методичні рекомендації для вчителів географії щодо підготовки та процедури проведення державної підсумкової атестації з географії (9 клас) ознайомитись
Вийшов із друку ''Збірник програм для допрофільної підготовки та профільного навчання ( у двох частинах). МАТЕМАТИКА'' /Упоряд. Н.С.Прокопенко, О.П. Вашуленко, О.В.Єргіна. - Х.: Вид-во "Ранок", 2011 - (Факультативи та курси за вибором). Видання містить програми з математики для допрофільної підгтовки та профільного навчання учнів загальноосвтініх навчальних закладів. Збірник складається з двох частин.
До частини І "Допрофільна підготовка" ввійшли програми факультативів та кусів за вибором для основної школи, а також такі, викладання яких розпочинається в основні
... Читати далі »
На запитання батьків та учнів, які сьогодні, наче вперше в житті почули про контрольні роботи у школах, відповідає вчитель.... Саме учитель, виражаючи точку зору освітньої спільноти, пояснює доцільність та необхідність моніторингу знань учнів. А інакше, як перевіряти знання? Як зрозуміти, наскільки дитина засвоїла шкільну програму чи окремо узяту тему?
Зоц Віра Миколаївна – кандидат педагогічних наук, доцент та просто вчитель середньої школи, пояснюючи об’єктивну необхідність підсумкового контролю, розповіла про досвід Фінляндії, результатами освітньої реформи якої захоплюються світова педагогічна громадськість.
Освітня реформа в Фінляндії розпочалась в 60-х роках. Сьогодні ж це країна, де професія вчителя входить до четвірки найбільш престижних. Одним з «інструментів», що сприяв зростанню і рівня, і якості освіти в країні став постійний моніторинг якості знань. Сучасні системи освіти, й не лише Фінляндії, в один голос відстоюють необхідність здійснення контролю якості засвоєного учнями чи студентами матеріалу.
Підтверджує цю аксіому і позитивний досвід Великої Британії, де років 12 чи 15 тому започаткували обов’язкову державну атестацію початкової школи. Як результат, за 5 років значно зріз показник якості знань учнів-першачків.
Віра Миколаївна переконана у тому, що система освіта ні в якому разі не може оцінувати себе, так би мовити, «на око». І погодьтесь, важко з цим сп
... Читати далі »
Кабінет Міністрів України затвердив Державний стандарт початкової освіти.
У процесі розроблення нової редакції Державного стандарту початкової загальної освіти ретельно вивчено зарубіжний досвід та враховано кращі традиції вітчизняної освіти.
Результати навчальних досягнень учнів початкових класів зумовили необхідність поновити зміст Державного стандарту початкової загальної освіти та удосконалити Базовий навчальний план початкової загальної освіти.
Так, позитивними змінами нової редакції зазначеного документа є:
- забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової загальної освіти;
- особистісно-орієнтований підхід в навчально-виховному процесі початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів;
- формування ключових компетентностей учнів початкових класів, зокрема, загальнокультурної, громадянської, здоров’язбережувальної, інформаційно-комунікаційної;
- розроблення єдиного змісту стандарту для усіх мов навчання;
- використання здоров’язбережувальних технологій;
- екологічна спрямованість освіти;
- передбачено вивчення іноземної мови з 1 класу в усіх загальноосвітніх навчальних закладах;
- посилено природничу складову стандарту, зокрема введено нову освітню галузь «Природознавство», та Базовим навчальним планом передбачено на вивчення предмета по 2 тижневі години у 1-4 класах;
- передбачено впровадження інформаційно-комунікаційних техн
... Читати далі »
У Міністерстві під час брифінгу розповідали про завершення навчального року у загальноосвітніх навчальних закладах та про плани Міністерства з реформування шкільної освіти
19 квітня у Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту за участю директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Олега Єреська, директора гімназії N 48 Маріанни Босенко та начальника відділу науково-методичного забезпечення змісту освіти основної і старшої школи Інституту інноваційних технологій та змісту освіти Олени Дубовик відбувся брифінг.
Олег Єресько розповів про плани Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо реалізації державних цільових програм, зокрема, соціальної програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року, програми запровадження в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» та програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року.
Зокрема, однією з найважливіших програм, яку планує впровадити Міністерство є програма, що передбачає широкомасштабне використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі.
"Проаналізувавши ситуацію, ми поставили амбітні завдання: 100%-ве володіння випускниками шкіл і вчителями інформаційно-комунікаційними технологіями. До кінця року ми зробимо все для того, щоб всі 100% вчителів вміли користуватись комп’ютером і використовували його в навча
... Читати далі »
У зв"язку з численними зверненнями батьків, вчителів, громадських організацій щодо забезпечення збірниками завдань для проведення державної підсумкової атестації у 4,9,11 класах ЗНЗ на офіційному сайті МОН України (www.mon.gov.ua) та Єдиному освітньому інформаційному вікні України (www.osvita.com) вже розміщені збірники завдань для проведення контрольних робіт та збірники завдань для ДПА. (Для вікриття і завантаження документів необхідно використовувати останні версії відповідних програм...)