Головна » 2014»Лютий»14 » Формування життєвої компетентності дітей через пізнавальну діяльність
14:31
Формування життєвої компетентності дітей через пізнавальну діяльність
Проблема розвитку пізнавального
інтересу у дітей нині є однією з найважливіших у освіті. Щоб освітній процес сприяв становленню
особистості, необхідно пробудити у дитині ключове джерело її розумової
діяльності – пізнавальну потребу, яка є витоком пізнавальної активності і
лежить в основі розвитку пізнавального інтересу людини.
Як зацікавити дитину, викликати в неї бажання вчитися, пізнавати,
розмірковувати, робити висновки?
13.02.2014 року
в Макіївскому НВО «Загальноосвітня школа
І-ІІІступенів – дитячий садок» відбувся районний семінар-практикум вихователів та вчителів початкових класів
навчально-виховних об’єднань району на тему « Розвиток пізнавальних інтересів дошкільників і
школярів у навчальній та ігровій
діяльності» У запропонованих
для перегляду різних формах навчально-виховної роботи було створено умови для
розвитку пізнавального інтересу і використано різні прийоми взаємодії дорослого
з дитиною. Правильний
добір методів і прийомів навчання дітей вихователь Сьомка С. І. використала на
занятті з пізнавальної діяльності, застосувавши різноманітний дидактичний
матеріал, що дало можливість у процесі
засвоєння дітьми навчального матеріалу активізувати всі види чуттєвого
сприймання й тим самим організувати навчання без їх перевантаження,
підтримувати активний пізнавальний інтерес. Вміле використання та чергування
ігрових, словесних, наочних та практичних методів роботи вчителів Величко О.П. та Баришполь С.І. не
тільки підвищували інтерес вихованців до спільної з педагогом діяльності, а й
сприяли підвищенню пізнавальної активності. Діти вміло аналізували
різні явища, робили елементарні висновки, обґрунтовували власну думку. Під час презентації закладу, директор Ковтюх Т.В. наголосила, що така
роботи з дітьми є систематичною, хоч є і
проблеми, над якими працює колектив. На завершення
роботи засідання було надано методичні рекомендації щодо розвитку пізнавальної
активності у дітей дошкільного віку та
учнів початкових класів, а також, з метою вивчення наступності дошкільної та початкової
ланки, рекомендовано провести
спільні заходи. Методист Бойко Л,Я. наголосила про
обов’язковість виконання вимог Базового компоненту дошкільної освіти та впровадження інформаційно- комунікативних технологій, які
сприятимуть розвитку пізнавальної активності дітей. Методист Роєнко С.М.
ознайомила присутніх з листом Міністерства освіти і науки України від 28.01.2014 року №1/9-72 «Про недопущення перевантаження учнів
початкових класів надмірним обсягом домашніх завдань» та листом Міністерства
освіти і науки України від 28.01.2014
року №1/9-74 «Щодо контролю та
оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів»