Фізична культура. Захист Вітчизни
Методичні рекомендації щодо вивчення фізичної культури у 2014-2015 навчальному році
Методичні рекомендації щодо вивчення фізичної культури у 2012-2013 навчальному році
Методичні рекомендації щодо вивчення Захисту Вітчизни у 2012-2013 навчальному році
Нове Особливості впровадження нової програми «Фізична культура» для учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства освіти і науки України 20.07.2009 № 518/674
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 серпня 2009 р. за № 773/16789
Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах(наказ МОН від 20.07.2009 N 518/674 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 серпня 2009 р. за N 772/16788 )
ДОСВІД КОЛЕГ !
Затверджено Міністерством освіти і науки України (лист № 1/П-6611 від 23.12.2004)
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист №1/11-5812 від 05.10.2005)
Рекомендовано МОН України лист від 15.10.2008 № 01/11-4923
1. Баскетбол (2-6).
2. Волейбол (7-11).
3. Гандбол (12-15).
4. Гімнастика (16-22).
5. Легка атлетика (23-27).
6. Настільний теніс (28-30).
7. Туризм (31-35).
8. Футбол (36-44).
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист від 31.08.10 № 1/11-8297)
ФУТБОЛ Навчальна програма для гуртків з футболу в 1-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів
Рекомендовано: Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України (лист від 05.04.2011 № 1/11-2789)
Тести з фізкультури школярі будуть здавати письмово
Випадки смерті дітей на уроках фізкультури викликають шквал критики з приводу застарілих підходів до фізичного виховання в школах Деякі експерти, щоправда, кажуть, що виною всьому не стільки школа, скільки загальна гнітюча ситуація з дитячим здоров'ям і популярністю здорового способу життя в країні, - мовляв, за 20 років незалежності Україна на уроках фізкультури померло 14 дітей, але з некваліфікованістю вчителя була пов'язана смерть тільки однієї дитини. Чиновники Міносвіти в свою чергу запевняють, що роблять все, щоб діти, не дай бог, не перенапружилися на «фізрі», - нормативи з фізкультури зменшили, їх кількість скоротили, а оцінки з цього предмету пропонувалося скасувати. «Я взагалі проти того, щоб фізкультуру розглядати як чисто навчальне навантаження. Це, скоріше, відпочинок», - запевняв міністр Дмитро Табачник. З відпочинком, втім, не склалося (на щастя чи на жаль - покаже час). 26 серпня на колегії Міносвіти була схвалена базова навчальна програма «Фізична культура для 1-4 класів». Вже створена робоча група, яка напише відповідну програму для 5-9 і 10-11 класів. Обидві вони вступлять в дію з 1 вересня 2012 року. Скасування оцінок з цього предмету вони не передбачають. «Від оцінок, нехай і в молодшій школі, ніхто не відмовляється. Фізична культура є навчальною дисципліною, вирішальною, як і всі інші, освітні та виховні завдання, тому, оцінка успішності дитини повинна бути присутньою обов'язково, але тільки як тематична і підсумкова за чверть та за рік, починаючи з другого класу, - розповіла «Коментарям» автор-розробник нової програми для молодших школярів, завідуюча кафедрою теорії та методики фізичного виховання Національного університету фізкультури і спорту України Тетяна Круцевич. - Ми радше відмовляємося від прийнятої нині системи оцінювання. Адже починаючи з наступного навчального року, сама процедура, самі критерії, якими буде керуватися педагог при виставленні оцінок, будуть абсолютно іншими». Згідно з новою програмою, навчальні нормативи залишаться, але вони будуть скоріше орієнтирами для педагога - за них не нараховуватимуться бали в звичному розумінні. «Активність школяра на уроках, ініціативність, його бажання займатися спортом - ось що буде прийматися до уваги при виставленні балів поряд з власним прогресом учня за показниками фізпіодготовки», - каже Тетяна Круцевич. «Оцінка - це хороший мотиватор для дітей. Однак оцінювати потрібно не те, чи зміг школяр дотягнутися до встановленої нормативної планки, а те, чи працював він свідомо над своєю фізичною формою, які зусилля доклав, аби покращити свої показники, - говорить методист НМЦ здоров'я, фізичної та естетичної культури Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету ім. Б. Грінченка Юрій Черпак. - Тому я вітаю впровадження вже в цьому році системи оцінювання за принципом «портфоліо». Навчальні заклади вже зараз можуть випробувати індивідуальне оцінювання навчальних досягнень школярів, відстежуючи динаміку приросту їх показників. Думаю, до кінця цього навчального року систему «портфоліо» випробують для собі, щонайменше, 20% наших шкіл». Якщо ж говорити про принципові інновації в новій навчальній програмі для молодших школярів, то їх кілька. «Ми відмовилися від вивчення видів спорту, як це практикується зараз, а взяли за основу види рухів і розробили комплекси, які назвали «школою руху», «школою постави», «школою рекреації» і т.д. Вони дозволяють задовольнити потребу організму в руховій активності, використовуючи види спорту як засобу фізичного виховання», - розповідає Тетяна Круцевич. Друга інновація - теоретична підготовка. «Школярі повинні мати уявлення про те, що включає в себе поняття фізичної культури, які процеси відбуваються в організмі під час фізичних вправ, а також знати про історію виникнення Олімпійських ігор, зародження ключових видів спорту і т.д. Володіння цим теоретичним блоком буде перевірятися, починаючи з другого класу, у вигляді письмових тестів», - говорить експерт.
(з інтеренту)