Четвер, 25.04.2024, 09:13
Методична служба
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Актуально! [732] Атестація педпрацівників [13]
Батькам [4] Вітаємо! [197]
День сьогодні [108] Державна підсумкова атестація [20]
Діловодство [2] Документ [14]
Закінчення навчального року [27] Запрошуємо до обговорення [2]
ЗНО [46] Інклюзивне навчання [2]
Інспектування [4] Конкурс [106]
Методичні заходи [558] Науково-методична рада РМК [3]
Нарада директорів [28] Нарада заступників директорів з навчально-виховної роботи [14]
Обдарована дитина [85] Педагогічні кадри [55]
Позакласна робота [39] Початок навчального року [105]
Предметний тиждень [102] Тема тижня [10]
Управлінська діяльність [36] Спорт [29]
Шкільні новини [413]
Корисні посилання

СТРІЧКА НОВИН

Освітній портал

Головна » 2012 » Грудень » 5 » Фізкультхвилинки – в прямому сенсі рятують життя
23:22
Фізкультхвилинки – в прямому сенсі рятують життя
Здавалося б, що порівняно з, так би мовити, «інтелектуальними» змінами в стандарті освіти початкової школи – введення іноземної мови, інформатики, досить складної програми з природознавства – звичайна фізкультура? Другорядна справа, скажете ви. А ось і ні. По-перше, треба брати до уваги той сумний факт, що нинішні діти зазвичай слабші, ніж покоління їх батьків. А фізичні вади прямо впливають на розумову працездатність учнів, пише журнал «Перша вчителька».

Завідувач лабораторії гігієни навчальної діяльності дітей Державної установи «Інститут гігієни і медичної екології ім. О. М. Марзєєва» Світлана Гозак, виступаючи на Всеукраїнському науково-методичному семінарі «Особливості реалізації нового змісту державного стандарту початкової загальної освіти в перших класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2012 – 2013 навчальному році», навела тривожні цифри. За її словами, порушення постави сьогодні спостерігається в 55 – 70 % учнів. Причин багато. Тут і тривалий робочий день (5 уроків – забагато для шестирічки!). До того ж дітям цього віку шкідливо бути в сидячій позі більш як 15 хвилин. Тому не дивно, що з третього уроку працездатність першокласників знижується, а до четвертого – втомлюються 95 відсотків учнів.

На жаль, по здоров’ю малечі б’є ще багато різноманітних факторів. Це може бути і погане освітлення в класах, і випаровування формальдегіду з неякісних меблів.

А якщо дитина втомлюється і почувається погано, то і вчитися їй не подобається. Так, за статистикою, 40 відсотків першокласників негативно ставляться до уроків письма і грамоти. Тому, за словами директора Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Олега Єреська, наскрізною лінією через усі програми мають проходити здоров’язберігальні технології. А це охоплює і «правильні» уроки фізкультури. Якими ж вони повинні бути?

– У нас є цікаві результати з уроків фізкультури, – розповідає Світлана Гозак. – Вони мають проводитися певним чином. Спочатку розминка, потім – основна частина, за нею – завершальна, де треба стежити за зниженням пульсу, відновленням гемодинаміки. Останніми мають бути вправи на концентрацію уваги. Сьогодні в 75 відсотках уроків фізкультури спостерігається відхилення від правильного проведення уроку – або немає розминки взагалі, або вона надто коротка, або в кінцевій частині пульс «зашкалює» (майже на 20 відсотків перевищує норму), або немає вправ на профілактику порушення постави. А від того, як проведено урок фізкультури, залежать і резерви здоров’я, і працездатність – чи відновиться вона до наступного уроку, чи ні. Адже не секрет, що вчителі-предметники не люблять, коли фізкультура стоїть перед їх уроком. Бо діти приходять розбалансовані, збуджені, не готові до уроку. Вони не можуть зосередитись. А все тому, що неправильно проведено урок, зокрема, завершальна його частина.

Чим більше ми робимо досліджень, тим більше переконуємось у тому, що велику роль відіграє людський фактор. Що важливіше – створити матеріально-технічні умови для проведення фізкультури, щоб був майданчик, шкільний стадіон, спортивний зал, оснащений усім необхідним, чи правильне проведення уроку фізкультури? Ізольований вплив уроку фізкультури на кардіореспіраторну систему (серцево-судинна і дихальна – це резерви здоров’я), їх адаптація до оточуючих факторів на 37 % впливає проведення уроку фізкультури. Тобто на 37 % можна поліпшити функціональні можливості кардіореспіраторної системи, якщо просто правильно проводити урок фізкультури. На 15 % – підвищити розумову працездатність. Це все дає змогу серйозно впливати на формування здоров’я.

Тому основне тут – підготовка фахових учителів фізкультури. А педагог, який проводить усі інші предмети, має потурбуватися про розминки під час уроків, рухливу активність дітей на перервах, фізкультхвилинки. Ці прості речі, в прямому сенсі, рятують життя.

Більше цікавого і корисного про шкільне життя тут

Категорія: Актуально! | Переглядів: 918 | Додав: osvita | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

19 грудня - день народження сайту

Календар
«  Грудень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання


Статистика

Locations of visitors to this page


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 387
Погода


Онлайн переводчик
поменять
Copyright MyCorp © 2024