Міністерством освіти і науки, молоді та спорту 26-27 квітня проводиться у м. Сімферополі Всеукраїнський науково-методичний семінар для спеціалістів управлінь освіти і науки обласних державних адміністрацій, керівників навчальних закладів, які беруть участь в українсько-канадському експерименті з питань впровадження інклюзивної освіти в Україні.
Семінар проводиться спільно з Національною асамблеєю інвалідів України, Всеукраїнським Фондом «Крок за кроком», Міністерством освіти і науки, молоді та спорту АР Крим.
Десять основних кроків, що визначають освітню політику щодо впровадження інклюзивної освіти в АР Крим, охарактеризувала у своїй доповіді Міністр освіти і науки, молоді та спорту АР Крим Віталіна Дзоз.
За підтримки Уряду АР Крим затверджено Республіканську програму розвитку сімейної, спортивної політики, одним з розділів якої визначено розвиток інклюзивної освіти в АР Крим, на що виділено 9 млн грн.
Програмою передбачено послідовні кроки щодо розвитку інклюзивної освіти - від створення банку даних дітей з особливими потребами до підготовки педагогічних кадрів. Важливим є рішення про створення Координаційної ради з інклюзивної освіти.
У виступі начальника відділу інклюзивної освіти Віри Шинкаренко червоною ниттю пройшло питання щодо готовності навчальних закладів усіх регіонів прийняти дітей з інвалідністю. Ця готовність включає як безбар’єрне середовище так і готовність усіх учасників навчально-виховного процесу до роботи в інклюзивному полі.
Виступ заступника Севастопольського міського голови Іллі Глазкова підтвердив, що міська влада м. Севастополя повністю підтримує Міністерство освіти і науки, молоді та спорту АР Крим щодо забезпечення права дітей з особливими потребами на освіту, особливо з питань впровадження інклюзивного навчання.
Щодо створення безбар’єрного доступу до приміщень навчального закладу виступила Лариса Байда, начальник відділу Національної асамблеї інвалідів України. Особливий наголос вона зробила на необхідності пошуку шляхів щодо підготовки спеціалістів для роботи з дітьми в умовах інклюзії, залучення спонсорської допомоги для забезпечення безперешкодного доступу.
З аналізом щодо впровадження українсько-канадського проекту «Інклюзивна освіта в Україні, подальших кроках щодо розробки соціальної політики у сфері освіти ознайомила учасників семінару Юлія Найда, національний координатор проекту, директор програм ВФ «Крок за кроком».
Досвідом роботи з впровадження інклюзивного навчання поділилася директор НВК школи-ліцею № 3 м. Сімферополя Олена Гордієнко. Учасники мали змогу поспілкуватися з батьками дітей, які відвідують цей заклад, а також з представниками громадських організацій м. Сімферополя та Львівської області.
В цілому цей семінар є підсумком роботи за 2011-2012 навчальний рік, який показав, що інклюзивне навчання набирає темпи щодо впровадження, підтримується політиками, науковцями, батьками, педагогами, дітьми. За матеріалами сату http://www.mon.gov.ua
|