П`ятниця, 27.12.2024, 04:34
Методична служба
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Актуально! [732] Атестація педпрацівників [13]
Батькам [4] Вітаємо! [197]
День сьогодні [108] Державна підсумкова атестація [20]
Діловодство [2] Документ [14]
Закінчення навчального року [27] Запрошуємо до обговорення [2]
ЗНО [46] Інклюзивне навчання [2]
Інспектування [4] Конкурс [106]
Методичні заходи [558] Науково-методична рада РМК [3]
Нарада директорів [28] Нарада заступників директорів з навчально-виховної роботи [14]
Обдарована дитина [85] Педагогічні кадри [55]
Позакласна робота [39] Початок навчального року [105]
Предметний тиждень [102] Тема тижня [10]
Управлінська діяльність [36] Спорт [29]
Шкільні новини [413]
Корисні посилання

СТРІЧКА НОВИН

Освітній портал

Головна » 2012 » Червень » 21 » СЕРЦЕ ОСВІТИ, АБО ХТО ВЧИТЕЛЕВІ ДРУГ І ПОМІЧНИК
23:31
СЕРЦЕ ОСВІТИ, АБО ХТО ВЧИТЕЛЕВІ ДРУГ І ПОМІЧНИК
МОНмолодьспорту відпрацьовує стратегію і тактику роботи з методичними службами, оскільки саме вони визначають якість навчальної, методичної і виховної роботи

13 червня в Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України відбулася зустріч заступника міністра Бориса Жебровського і працівників Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти з директорами районних навчально-методичних центрів Києва. Найголовнішою проблемою, яку обговорювали на зустрічі, була якість управлінської діяльності. Адже саме методичні служби на всіх рівнях проектують і реалізують освітню політику.Грошей не треба, треба мати політичну сміливість: кого призначити, як навчити, як змусити його відповідати

Розмова, що розпочалася з обговорення особливостей роботи методистів, згодом перейшла до більш широких питань, які стосуються реформ в освітній галузі. Серед них – підтримка і популяризація роботи піклувальних рад; партнерство з сіль­ськими школами; під’єднання до інтернету дошкільних навчальних закладів і створення власних сайтів; методичні орієнтири на серпневі вчительські конференції.

ХТО ФАКТИЧНО КЕРУЄ ОСВІТОЮ?

Це перша нарада, яка окреслює стратегію і тактику роботи з методичними службами. Взагалі, методист – дуже важлива фігура в освітньому процесі. Це людина, яка визначає, як прокоментувати методичний документ у школі, як визначити способи його реалізації. Методична служба – це, так би мовити, серце освіти. А від якості управління залежить дуже багато.

– Серед чинників, які впливають на якість освіти, є безкоштовні, але потужні? – запитав учасників наради заступник мі­ністра Борис Жебровський. – Здається, все, що не візьми, потребує грошей. Але є ресурси безплатні. Один з них назива­ється «якість управління освітою». Це означає, що по всій вертикалі від міністерства до школи, до вчителя на керівних посадах – розумні і професійні люди. Тут грошей не треба, тут треба мати політичну сміливість: кого призначити, як навчити, як змусити його відповідати. Не керуватися якимись політичними кампаніями на кшталт «наші прийшли, ваші пішли».

В освіті гілка вертикального управління має такий вигляд: міністерство – начальники обласних управлінь – районних, міських, – директори. За словами заступника міністра, їх дуже мало. У звичайному сільському районі керуючий штат – три одиниці. Обласні органи управління освітою – від 19 до 25 осіб. На них лягає дуже багато роботи, тому й створено методичні служби, що за кількістю працівників разів у чотири більші за державні керівні органи. Це означає, що освітою в Україні фактично керують методисти, адже їм делеговано дуже багато питань, пов’язаних з атестацією медпрацівників, проведенням конкурсів, тлумаченням офіційних документів тощо.

ЛЕТЮЧІ «ТРІЙКИ»

Минулого року всі працівники Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (всі 30 осіб!) побували на стажуванні в сільських районах. Як розповіла «Освіті України» головний спеціаліст департаменту Катерина Таранік-Ткачук, це був дуже цікавий досвід. Учителі та методисти на місцях навіть в умовах браку коштів знаходять шляхи поліпшення якості освіти. Наприклад, у невеличкій сільській школі не було спортивного майданчика, і грошей на його відбудову теж не вистачало. Тоді методисти й учителі організували батьків і всі разом навели лад на шкільному стадіоні. І таких прикладів дуже багато.

– Цього літа відбудеться всеукраїнська акція «Новій школі – новий стандарт», – розповідає Борис Жебровський. – Кожен район кожної області побуває в гостях у іншого району іншої області і також прийме у себе гостей.

Троє людей – начальник районного управління, завідуючий районним методкабінетом і голова профспілки – сядуть у машину і поїдуть у відрядження. Їх завдання – за один день «накопати»… кращий досвід. Не недоліки шукати, а подивитися, як в Україні люди творчі, небайдужі, не чекаючи вказівок і документів з Києва, щось придумують – для підтримки вчителя, для забезпечення його необхідними методичними матеріалами тощо. Увечері ми із 600 районів отримаємо анкети.

У той самий час, пояснив заступник міністра, директори інститутів побувають у своїх колег в інших областях. А в столиці один до одного підуть районні керівники освіти: «Бо райони в Києві – це те саме, що й області в Україні – такі самі незалежні, далекі один від одного».

ЛИШЕ ПОЧАТОК РОЗМОВИ

– Сьогодні міністерство відпрацьовує стратегію і тактику роботи з методичними службами як потужним загоном підвищення якості управління, а отже, і в цілому якості освіти, – зазначив заступник міністра. – Думаю, що після цього ми на колегії ухвалимо деякі документи, пов’язані з роботою методичних служб. Сьогодні нам підкажуть, які там є застарілі положення тощо. Якою має бути взаємодія з управліннями, з навчальними закладами, права, обов’язки, зарплати… Як підвищити соціальний статус, щоб було престижно переходити з посади вчителя на посаду методиста.

Проблема школи полягає в тому, що треба так продума­ти стратегію і тактику роботи з методичними службами і зі школами, щоб до неї були залучені батьки, вчителі, учні, громадськість і навіть політики.

По суті від одного питання – діяльності методичної служби – перейшли до загальних тем виховання, організації роботи. Йшлося і про тонкощі атестації педпрацівників, і про творчі майстерні, і про впровадження в школах усеукраїнських експериментів (у цих питаннях є дуже багато проблем, але це – тема окремої розмови).

Узагалі, нарада з директорами районних навчально-методичних центрів Києва – це, так би мовити, «перша ластівка».

– 21 червня відбудеться зустріч з директорами інститутів української післядипломної освіти, – розповів Борис Жебровський. – 2 – 3 серпня в Кіровограді я зустрічаюся з начальниками всіх обласних управлінь. І серед багатьох інших тем відбудеться обговорення роботи методичних служб. А потім 28 серпня – підсумкова колегія міністерства розгляне питання діяльності початкової школи за умов нових стандартів і роботи методистів зокрема.

«Освіта України» буде стежити за подіями, тому ми обіцяємо ще повернутися до цієї вкрай важливої теми.


ВІД ЗВОРОТНОГО

СУЧАСНИЙ ШКОЛЯР: TERRA INCOGNITA


На зустрічі з директорами навчально-методичних центрів Києва було порушено одну з основних проблем, що стосуються освітньої реформи. Коли про неї заходить розмова, більшість людей (навіть досвідчені освітяни!) радо обговорює питання вищої освіти, педагогічних кадрів і… забувають про ключову фігуру освіти – учня.

– Ми зверталися до фахівців з психології, педагогіки, соціології з проханням намалювати психологічний портрет сучасного учня: що він читає, в які соціальні мережі ходить, з ким спілкується, що пише, про що думає, – каже головний спеціаліст Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОНмолодьспорту Катерина Таранік-Ткачук. – І що з’ясувалося? Жоден науковий інститут сьогодні не може дати цього узагальнення. Потрібні спеціальні дослідження, анкетування. Адже від того, як добре ми знаємо сучасних дітей, залежить не лише навчальна, а й виховна, позашкільна робота. Наприклад, як можна коригувати програму з літератури, не знаючи, яким книжкам надають перевагу діти? Заступник міністра Борис Жебровський наголосив, що процес реформ, який розпочато нині в освіті – довготривалий і спрямований на те, щоб зважити, якою є сучасна дитина. Тобто йти від зворотного – що потрібно дитині? Якщо взяти це за відправну точку, можна дійти багатьох цікавих висновків. Наприклад, почати готувати вчителів, які викладають інформа­тику… англійською мовою, аби діти не лише могли виходити в інтернет, а й вільно спілкуватися там з цілим світом. Це вже зовсім інший рівень європейської соціалізації дитини.

Тоді перед вищою освітою постають нові, більш широкі завдання. Наприклад, було б добре, якби всі вчителі складали державний іспит з іноземної мови (і з української також!). Тобто не вища школа визначає, якою має бути дитина – це вирішує сама дитина. Адже сучасні учні вже не ті, що, скажімо, п’ять років тому. І середня освіта, і вища школа, і освітні реформи, і зміни в державі взагалі мають відштовхуватися від постаті дитини. Якщо ми цього не зрозуміємо, то прірва між учителями і дітьми поглиблюватиметься, – зазначив Борис Жебровський. Треба повернутися обличчям до дитини і спитати: «Що хочеш ти?».

Людмила ЗАГЛАДА, «Освіта України» № 25
Категорія: Педагогічні кадри | Переглядів: 969 | Додав: osvita | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

19 грудня - день народження сайту

Календар
«  Червень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання


Статистика

Locations of visitors to this page


Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 388
Погода


Онлайн переводчик
поменять
Copyright MyCorp © 2024