Спілкуючись із журналістами перед початком засідання, заступник Міністра освіти і науки Борис Жебровський акцентував на тому, що наразі юридична необхідність у зміні освітніх стандартів співпадає з життєвими реаліями. «Проте, неможливо реформувати галузь, не знаючи її реального стану на певний проміжок часу, а тим більше – коли необхідно усунути існуючі помилки. Завдання, які ми ставимо перед собою на шляху до якісної освіти, – це, перш за все, оцінка попередніх напрацювань, а також можливі пропозиції стосовно подальшого розвитку».
Останні три роки в освіті відбуваються кардинальні зміни. Водночас, заступник Міністра зазначив, що це вже не зміна системи оцінювання або ж терміну навчання, а самого змісту процесу здобуття освіти. «Відповідно, для розроблення вдалої та дієвої стратегії реформування освітянської галузі ми маємо розглядати і власний, і світовий досвід. Зокрема, проект „Концепції профільної школи", який буде розглянутий на колегії Міністерства освіти і науки України 27 серпня, передбачає суттєві зміни у структурі загальної середньої освіти. Так, базова середня освіта закінчуватиметься після 9-го класу, далі – учні матимуть право вибору певного напрямку, що стане заразом і підготовкою їх до здобуття майбутнього фаху.
Цілковито підтримуючи необхідність змін у системі освіти, начальник управління освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації Олександр Пастовенський зазначає: «Профільне навчання як у нашій області, так і загалом у державі вже запроваджене давно, – близько 80 % учнів старших класів навчаються за конкретними напрямками. Однак, у проекті нової Концепції, Міністерство освіти і науки, по суті, пропонує не лише скорочення обсягу навантаження, а й забезпечення дітей реальними умовами для ґрунтовного опанування певними дисциплінами. Таким чином, у майбутньому ми матимемо фахівців значно вищої кваліфікації та рівня професійних знань».
Громадські діалоги «Українська школа: реалії і кроки до якісної освіти» є своєрідним дискусійним містком між владою, освітянами та жителями регіонів держави. Відтак, сторони можуть обмінятися конструктивними думками щодо запропонованих профільним Міністерством новацій. Саме з розрахунку на відверту бесіду до участі у такому «круглому столі» до обласного інституту післядипломної педагогічної освіти були запрошені різні за віком і досвідом люди – від учениці 11-го класу однієї з житомирських шкіл до ректора одного з провідних ВНЗ Житомирщини. Так, участь у заході брали ректор Житомирського державного університету імені Івана Франка Петро Саух, ректор обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Іван Якухно, голова батьківського комітету міста Житомира Ірина Кабєлкова, заступник голови обласної учнівської ради Каріна Горностай, керівники, вчителі та методисти загальноосвітніх навчальних закладів міста та області.
Загалом, більшість вважає реформування старшої школи назрілим, необхідним, а запропонований фахівцями проект Концепції відповідає вимогам часу.
Старт громадського діалогу «Українська школа: реалії і кроки до якісної освіти»