30 січня 2013 року на базі Узинської загальноосвітньої школи №1 відбувся семінар-практикум для вчителів економіки з проблеми "Використання проблемних і творчих завдань як засіб розвитку пізнавальних інтересів учнів". У заході взяли участь Лавренчук Г.М., завідуюча РМК, Сосновська Л.В., заступник директора з навчально-виховної роботи Узинської ЗОШ №1, вчителі економіки з 19 закладів освіти району.
Будьте самі шукачами, дослідниками. Не буде вогника у вас - вам ніколи не запалити його в інших В.Сухомлинський Соціальні перетворення в українському суспільстві докорінно змінили парадигму освіти. Нова освітня філософія передбачає спрямування навчально-виховного процесу на формування духовного світу особистості, утвердження загальнолюдських цінностей, розкриття і розвиток потенційних можливостей, здібностей учнів. Для розв"язання актуальних проблем освіти, необхідно широко впроваджувати технології, спрямовані на розвиток творчих сил, здібностей, нахилів особистості. Найвиразнішою ознакою українського освітнього сьогодення є вихід на цінності компетентнісно орієнтованої освіти: інтерактивні технології, особистісно орієнтовані, технології проблемного навчання - тобто технології, направлені на формування пізнавального інтересу, розвиток творчої активності школярів, свідомого сприйняття ними навчального матеріалу. Мету сьогоднішньої освіти більше ста років назад сформулював К.Д.Ушинський": навчити дітей вчитися.
В ході семінару вчителі відвідали відкритий урок економіки в 11 -А класі з теми "Підприємницький дохід", який провела вчитель економіки Узинської ЗОШ №1, Ратушна Ірина Валентинівна, "відшліфовували" майстерність самоаналізу уроку, побували у шкільному музеї, познайомившись з краєзнавчим аспектом у викладанні економіки, накреслили подальші кроки з удосконалення уроку економіки,
виробили методичні рекомендації: Пізнавальний інтерес – це
вибіркова спрямованість особистості, звернена до сфери пізнання, її
предметності та власне процесу оволодіння знаннями, це інтерес до глибоко свідомого пізнання.
У центрі уваги учнів опиняється проблема
(пізнавальні завдання), яку потрібно розв’язати.
Пізнавальний інтерес як прагнення не лише пізнати закономірності теоретичних основ, але й застосувати їх на практиці, активно вплинути на світ, що вимагає від особистості глибоких знань і стійких переконань.
Основою навчання є проблемні
запитання, активна участь учнів у навчанні, стимулюванні потягу дитини до
знань. Тільки сам учень може "навчитися”, а завдання вчителя – сприяти цьому, і
лише у окремих випадках – учити (у традиційному розумінні цього поняття).
Зважаючи на це, рекомендуємо:
1. Приділяти належну увагу формуванню компетентностей учнів на уроках економіки
Вчителі економіки, постійно 2. Впроваджувати різноманітні форми проблемного навчання, самостійного
здобування знань учнями на уроках економіки
Вчителі економіки, постійно 3. Підготувати матеріали до методичного посібника для
вчителів економіки «Розвиток пізнавальних інтересів учнів на уроках економіки»
Вчителі економіки, до 1 квітня 2013 року 4. Впроваджувати новітні технології навчання, враховуючи
потреби та можливості закладу освіти.
Вчителі, постійно 5. Здійснювати науково-методичний супровід викладання економіки в загальноосвітніх навчальних
закладах
РМК, постійно
|