Головна » 2012»Вересень»18 » Затверджено положення про навчальні центри для дітей з особливими потребами
21:06
Затверджено положення про навчальні центри для дітей з особливими потребами
Міністерством освіти затверджено нове положення про навчально-реабілітаційні центри, метою діяльності яких має стати реалізація права на освіту дітей з особливими освітніми потребами Про це йдеться у наказі освітнього відомства, у якому визначено організаційні засади діяльності навчально-реабілітаційних центрів, робота яких має бути спрямована на реалізацію права на освіту дітей з особливими освітніми потребами та їх інтеграцію в суспільство.
Головними завданнями навчально-реабілітаційних центрів мають стати забезпечення ранньої соціалізації та підготовки дітей до здобуття відповідного рівня дошкільної та загальної середньої освіти, забезпечення кваліфікованого психологічного, медичного і педагогічного супроводу дітей та надання психолого-педагогічної допомоги батькам, які виховують дітей-інвалідів.
Особливості умов навчання дітей мають визначатися гнучкою системою навчальної, виховної та корекційно-реабілітаційної роботи.
Відповідні центри можуть створюватися на основі комунальної або приватної форм власності, відповідно джерелами фінансування є кошти місцевих бюджетів або кошти засновників, а також кошти, отримані за надання платних послуг та благодійні внески.
Державний контроль за діяльністю центрів усіх типів і форм власності здійснюватиме Державна інспекція навчальних закладів, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Реабілітаційні центри мають бути розташовані у спеціально побудованих або пристосованих приміщеннях, де забезпечено безперешкодне середовище для дітей з обмеженими фізичними можливостями, а також відповідати техніці безпеки та санітарно-гігієнічним вимогам.
У центрах мають бути навчальні кабінети, обладнані відповідними засобами навчання, лікувально-фізіотерапевтичний кабінет, медико-санітарна частина, кімната психологічного розвантаження, бібліотека, читальний та актовий зали, їдальня, харчоблок та житлові приміщення для учнів.
Також навчально-реабілітаційні центри для дітей з особливими освітніми потребами мають бути забезпечені спортивним інвентарем та іншим навчальним приладдям, іграшками та іграми, матеріалами для розвитку творчих здібностей, технічним та реабілітаційним обладнанням.