Відома фраза філософа Сенеки: «Ми вчимося для школи, а не для життя», певною мірою залишається актуальною і сьогодні. Саме для підвищення ефективності навчання, допомоги учням у оволодінні навичками, що дозволяють адаптуватися до вимог життя у сучасному суспільстві, вирішувати життєві проблеми, розвитку здатності до прийняття самостійних рішень у 2012/2013 навчальному році в загальноосвітніх навчальних закладах країни впроваджуватиметься курс за вибором для учнів 8, 9, 10 або 11-х класів «Корисні навички» (лист МОНмолодьспорту від 15.08. 2012 №1/9 -574).
Оволодіння корисними навичками допоможе школяреві у спілкуванні із ровесниками та дорослими, сприятиме встановленню міжособистісних стосунків; забезпечить самостійність у прийнятті рішень та вирішенні щоденних побутових питань; формуватиме уміння справлятися з емоціями та стресами.
Вивчення курсу має відбуватися за модулями, розробленими вчителями, методистами, районними (міськими) управліннями освіти. При доборі модуля для вивчення важливими чинниками є: зацікавленість більшої частини учнів класу; можливість залучення до участі у вивченні програми курсу батьків; використання тренінгового підходу та практична спрямованість тематики; можливості до співпраці з місцевою громадою та оцінка ефективності вивченого.
Ідея впровадження курсу ґрунтується на кращому педагогічному досвіді. Наприклад, уже близько десяти років у школах міста Києва практикується викладання факультативного курсу «Київський вальс», у ряді навчальних закладів України – курсів за вибором: «Мовний етикет», «Основи ландшафтного дизайну», «Основи перукарської майстерності», «Здорове харчування», «Основи мистецтва макіяжу», «Виготовлення м’яких іграшок», «Ремонт та догляд за одягом», «Плетіння з бісеру», «Виконання електротехнічних робіт», «Вирощування квітів та догляд за ними», «Зберігання продуктів» тощо. З метою збереження народних традицій викладаються курси народознавчого спрямування: «Плетіння виробів з лози», «Петриківський розпис», «Опішнянська кераміка», «Традиції української національної кухні» тощо. Тобто і тематика, і зміст курсів можуть бути надзвичайно різноманітними. Головне – бажання дітей та практична спрямованість курсів.
Міністерство пропонує як зразок різні модулі, наприклад « Культура споживання їжі. Етикет за столом», «Догляд за волоссям», «Технологія малярних робіт» тощо.
Головне – самостійний вибір за бажанням дітей, можливості учителів та активність батьків .
|