Про затвердження Порядку державного інспектування навчальних закладів
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок державного інспектування навчальних закладів, що додається.
2. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту разом з Державною інспекцією навчальних закладів подати у місячний строк Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення до актів законодавства змін, що випливають з цієї постанови.
Прем’єр-міністр України М. АЗАРОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 2012 р. № 353 ПОРЯДОК державного інспектування навчальних закладів
1. Цей Порядок визначає механізм здійснення державного інспектування навчальних закладів усіх типів та рівнів акредитації незалежно від форми власності та підпорядкування з метою виявлення порушень вимог законодавства щодо надання освітніх послуг і державних стандартів освіти та запобігання таким порушенням (далі - інспектування).
2. Інспектування здійснюється ДІНЗ шляхом проведення комплексної або вибіркової перевірки, що може бути плановою або позаплановою, виїзною або невиїзною.
Інспектування здійснюється за такими напрямами: виконання навчальним закладом положень Конституції та законів
... Читати далі »
Запропонований для громадського обговорення проект програми зі світової літератури має як свої переваги, так і суттєві вади
Етап «прилучення до читання»
Запропонований для громадського обговорення проект програми зі світової літератури має як свої переваги, так і суттєві вади. Укладачам програми так і не вдалося повністю виконати заявлені у Пояснювальній записці настанови на зменшення кількості художніх текстів, відповідності художніх творів віку учнів та їх актуальності, підбору текстів, які учні зможуть прочитати повністю. Спробуємо оглянути програми 5-7 класів, так званий етап «прилучення до читання».
Проект програми перевантажений надміром понять з теорії літератури, відсутня чітка обґрунтована система їх засвоєння.
П’ятикласники, наприклад, повинні розрізняти фабулу та сюжет (що раніше робили дев’ятикласники), визначати компоненти сюжету (вимагалось від семикласників). Творці програм не враховують того, що аналітичні здібності у десятирічної дитини ще не розвинені. Зате семикласники, на думку укладачів, досягли рівня знань студентів філфаку, тому мають показати розуміння художніх домінант тексту. Важко сказати, які вічні образи назвуть шестикласники на вступному уроці, якщо досі вони з ними не зустрічались. Ймовірно – ніякі, або повірят
... Читати далі »