На сьогодні серед багатьох освітянських питань, які активно обговорюються в суспільстві, є питання щодо впровадження інклюзивного навчання. Це перемога гуманістичної педагогіки і демократичної освіти в Україні. Урядом України зроблено прогресивний крок в напрямі реалізації права кожної дитини з особливими освітніми потребами навчатися в загальноосвітньому закладі за місцем проживання, а саме: 15 серпня 2011 року постановою Кабінету Міністрів України N 872 затверджено Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.
Цей документ розроблений на виконання Конвенцій про права інвалідів, про права дітей, Конституції України, Указів Президента України щодо підвищення якості освіти, міжнародних програм щодо забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами на отримання якісної освіти.
Довгоочікуваний батьками, громадськістю документ, врегульовує комплекс питань, пов’язаних із організацією навчально-виховного процесу та створенням відповідних умов для навчання, приведення системи освітньої роботи у відповідність до потреб дитини та сім’ї.
На сьогодні дуже важливо, щоб кожний громадянин нашого суспільства перейнявся розумінням щодо необхідності спільного навчання здорових дітей та їх хворих однолітків. Особлива роль у цьому процесі відведена батькам та педагогам. Однак, на превеликий жаль, не всі педагоги правильно розуміють, що таке інклюзивна освіта, не вивчають уважно нормативні документи та сіють смуту серед
... Читати далі »
Прем’єр-міністр України Микола Азаров під час колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту заявив про те, що програма «Шкільний автобус» має бути реалізована упродовж 2012-го року, передає кореспондент ІА «Світ освіт».
«У цьому році ми виділили великі кошти на програму «Шкільний автобус». В наступному році ми також виділимо на це великі ресурси. Я думаю, що потрібно якось визначитись і не розтягувати цю програму… В наступному році давайте закриємо цю тему, щоб у нас ця програма забезпечила всіх школярів, всі школи транспортом», – наголосив Прем’єр.
Якщо у 2012-му році програма буде повністю реалізована, то в подальших роках, на думку посадовця, залишиться лише оновлювати рухомий склад.
Нагадаємо, Кабмін прийняв рішення про продовження програми «Шкільний автобус» до 2015-го року
99% шкіл забезпечать навчальними комп'ютерними комплексами до кінця 2011-го року. Про це заявив міністр освіти і науки, молоді та спорту Дмитро Табачник під час брифінгу, передає кореспондент ІА «Світ освіт».
«До кінця цього навчального року 99% шкіл будуть забезпечені навчальними комп'ютерними комплексами. Це те, що дає можливість навчати дітей на високому рівні, за новими стандартами у математиці, інформатиці. Далі одразу постає питання про підключення цього комплексу до павутиння світового, далі – про швидкісне павутиння. Далі – про об'єднання шкіл у мережу, де може вчитель проводити он-лайн режим», – розповів міністр.
Дмитро Табачник додав, що програма інтернетизації шкіл буде проводжуватись і наростати аж до 2017-го року. «Тому що коли буде підключення стовідсотково, постане питання створення контенту нового, його оновлення, потім оновлення техніки», – зазначив міністр.
Як повідомляло ІА «Світ освіт», Дмитро Табачник розповів, що електронні підручники, які у майбутньому впровадять у школи, мають перспективу.
20 червня у Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту під головуванням заступника Міністра Бориса Жебровського відбулася нарада проректорів (заступників директорів) Інститутів післядипломної педагогічної освіти щодо стовідсоткового оволодіння вчителями загальноосвітніх навчальних закладів основами інформаційно-комунікаційних технологій. Запровадження в навчально-виховний процес шкіл інформаційно-комунікаційних технологій є вимогою часу. На сьогодні, без використання інформаційно-комунікаційних засобів не можливо забезпечити рівний доступ до якісної освіти для всіх учнів.
З початком комп'ютеризації навчальних закладів проводилася і підготовка вчителів. Оволодіння вчителями основами інформаційно-комунікаційних технологій здійснювалось: під час навчання в педагогічних навчальних закладах; під час курсів підвищення кваліфікації в Інститутах післядипломної педагогічної освіти; шляхом проведення курсів окремими потужними міжнародними ІТ-корпораціями тощо.
З метою забезпечення 100-відсоткового оволодіння вчителями до кінця 2011 року основ інформаційно-комунікаційних технологій Міністерство рекомендує активізувати традиційні форми організації роботи та запроваджувати інноваційні форми, які були представлені під час Всеукраїнської естафети "Нові горизонти української школи": вчитель - вчитель. Ця форма передбачає навчання одних вчителів іншими, які мають навички володіння інформаційно-комунікаційними технологіями, в меж
... Читати далі »
Розпочалися підсумкові контрольні роботи у школах для учнів п’ятих-восьмих класів.
Триватимуть вони до 20 травня. Міністерство прислухалося до думки громадськості, батьків, учнів вчителів та трохи спростило проведення підсумкових контрольних, скоротивши кількість варіантів завдань. Підсумкові контрольні роботи – це новинка, а тому ніхто не знав, як їх сприймати. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту скоротило перелік варіантів завдань підсумкових контрольних робіт з української і російської мов та історії України. Із 38-ми раніше запропонованих Міністерством варіантів завдань контрольних робіт із української мови для учнів п’ятих, шостих, сьомих і восьмих класів залишилося 20 варіантів для кожної паралелі. На 28 варіант
... Читати далі »
Районне свято "Творча обдарованість - 2011" відбудеться 12 травня 2011
року в Узині . Початок о 12.00. Місце проведення - Будинок культури.
Кожну школу представляє делегація ( 4 чоловіки) на чолі з директором.
Плюс нагороджені учні, які стали призерами, переможцями обласного і
заключних етапів олімпіад, конкурсів (список додається) та учасники
концерту і нагороджені гуртківці згідно телефонограми РБДЮТ список нагороджених
пройшли 6 травня в загальноосвітніх навчальних закладах Білоцерківського району
Тропотяга Михайло Нечипорович
Учні Фастівського навчально-виховного об"єднання із завмирання серця слухали Тропотягу Михайла Нечипоровича, жителя села Фастівка, ветерана Великої Вітчизняної війни, який розповів про своє життя - нелегку долю партизана, солдата, про трудові післявоєнні будні. Школярі привітали Михайла Нечипоровича з Днем 9 Травня,
... Читати далі »
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту вирішило розробити єдиний електронний шкільний підручник. Про це розповів міністр освіти і науки, молоді та спорту Дмитро Табачник під час зустрічі із представниками освіти 15.04.2011 у Полтаві.
З його слів, універсальний збірник буде містити всі підручники шкільного курсу: з української мови, математики, фізики та інших предметів - для всього шкільного курсу. "В одному підручнику ми будемо мати те, що називають англійці і шкільною програмою, і позашкільною, і вчительськими резервами", - сказав Табачник. Зі слів міністра, такий підручник дасть можливість дитині повторювати курси за різні класи. "Можливо, вдасться підготувати і сертифікувати електронний підручник вітчизняного виробника...там ще треба усунути деякі технічні непогодженості", - сказав Табачник. Дату впровадження електронного підручника і вартість проекту Табачник не уточнив. Як повідомляло агентство, Міністерство освіти і науки має намір створити електронну базу підручників шкіл і професійно-технічних навчальних закладів в 2010-2011 навчальному році. З його слів, універсальний збірник буде містити всі підручники шкільного курсу: з української
... Читати далі »
Нещодавно Президент ухвалив надзвичайне, супер-рішення для освіти. Вперше в Україні створено Державну інспекцію навчальних закладів. Положення про неї вже є, головна ідея полягає в тому, що цей центральний орган влади перевірятиме якість освіти в середніх, професійних і вищих навчальних закладів. Тобто, перевірятиме якість викладання, застосування обладнання, ставлення до учнів, рівень майстерності та навіть творчості викладачів.
Це буде така собі поліція при Міносвіти? МОНмолодьспорт інспекцією не керуватиме. Але її робота узгоджуватиметься з Міністром. Цей орган матиме повноваження Королівської інспекції в Британії. Там її бояться більше фінансової розвідки. У випадку порушень, королівський інспектор може зупинити діяльність гімназії з 300-літньої історією…
Відомо, хто її очолить? Згідно з положенням, інспекцію очолює Голова, який призначається на посаду за поданням Прем’єр-міністра, внесеним на підставі пропозицій Міністра, та звільняється з посади Президентом. Це не буде відомий діяч, ректор якогось університету, бо для такої роботи ці люди переобтяжені зв'язками. Це буде фаховий освітянин середньої ланки, який добре знає всі механізми в галузі.
Коли Держінспекція запрацює? На організаційні питання знадобиться місяці три. І вже з першого вер
... Читати далі »
Повідомлення, що з’явилися в окремих засобах масової інформації щодо відміни контрольних робіт у 5-8 класах спровокували нову хвилю ажіотажу навколо цього питання.
Вкотре повторюємо, відповідно до наказу Міністерства від 16.02.2011 року N141 з 10 по 20 травня у загальноосвітніх навчальних закладах України пройдуть підсумкові контрольні роботи (не тести і не іспити, а контрольні роботи) з української мови, математики, історії, іноземної мови, російської мови (у школах з навчанням російською мовою). Методичні рекомендації щодо проведення підсумкових контрольних робіт розміщено на офіційному сайті Міністерства (лист від 04.03.2011 р. N1/9-151).
І ось він цей день, саме той, який присвятили такій великій і потрібній в усьому світі професії, як психолог. Між тисяч професій, які є необхідними людям, особливе місце ми відводимо, звичайно ж, своїй «лікарській», для душі. Цей вид практичної діяльності є порівняно молодим і є важливим для функціонування і здорової життєдіяльності кожної людини. На думку вчених, незабаром перед усім людством планети Земля гостро постануть дві проблеми: встановлення гармонії зі світом довкола та із власною душею. Саме тому на практичних психологів покладено велике завдання – формувати гармонію душі молодого покоління, нашого майбутнього, навчати, як забезпечити собі «внутрішній рай», без якого неможливе гармонійне існування людини.
На запитання батьків та учнів, які сьогодні, наче вперше в житті почули про контрольні роботи у школах, відповідає вчитель.... Саме учитель, виражаючи точку зору освітньої спільноти, пояснює доцільність та необхідність моніторингу знань учнів. А інакше, як перевіряти знання? Як зрозуміти, наскільки дитина засвоїла шкільну програму чи окремо узяту тему?
Зоц Віра Миколаївна – кандидат педагогічних наук, доцент та просто вчитель середньої школи, пояснюючи об’єктивну необхідність підсумкового контролю, розповіла про досвід Фінляндії, результатами освітньої реформи якої захоплюються світова педагогічна громадськість.
Освітня реформа в Фінляндії розпочалась в 60-х роках. Сьогодні ж це країна, де професія вчителя входить до четвірки найбільш престижних. Одним з «інструментів», що сприяв зростанню і рівня, і якості освіти в країні став постійний моніторинг якості знань. Сучасні системи освіти, й не лише Фінляндії, в один голос відстоюють необхідність здійснення контролю якості засвоєного учнями чи студентами матеріалу.
Підтверджує цю аксіому і позитивний досвід Великої Британії, де років 12 чи 15 тому започаткували обов’язкову державну атестацію початкової школи. Як результат, за 5 років значно зріз показник якості знань учнів-першачків.
Віра Миколаївна переконана у тому, що система освіта ні в якому разі не може оцінувати себе, так би мовити, «на око». І погодьтесь, важко з цим сп
... Читати далі »
Кабінет Міністрів України затвердив Державний стандарт початкової освіти.
У процесі розроблення нової редакції Державного стандарту початкової загальної освіти ретельно вивчено зарубіжний досвід та враховано кращі традиції вітчизняної освіти.
Результати навчальних досягнень учнів початкових класів зумовили необхідність поновити зміст Державного стандарту початкової загальної освіти та удосконалити Базовий навчальний план початкової загальної освіти.
Так, позитивними змінами нової редакції зазначеного документа є:
- забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової загальної освіти;
- особистісно-орієнтований підхід в навчально-виховному процесі початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів;
- формування ключових компетентностей учнів початкових класів, зокрема, загальнокультурної, громадянської, здоров’язбережувальної, інформаційно-комунікаційної;
- розроблення єдиного змісту стандарту для усіх мов навчання;
- використання здоров’язбережувальних технологій;
- екологічна спрямованість освіти;
- передбачено вивчення іноземної мови з 1 класу в усіх загальноосвітніх навчальних закладах;
- посилено природничу складову стандарту, зокрема введено нову освітню галузь «Природознавство», та Базовим навчальним планом передбачено на вивчення предмета по 2 тижневі години у 1-4 класах;
- передбачено впровадження інформаційно-комунікаційних техн
... Читати далі »
У Міністерстві під час брифінгу розповідали про завершення навчального року у загальноосвітніх навчальних закладах та про плани Міністерства з реформування шкільної освіти
19 квітня у Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту за участю директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Олега Єреська, директора гімназії N 48 Маріанни Босенко та начальника відділу науково-методичного забезпечення змісту освіти основної і старшої школи Інституту інноваційних технологій та змісту освіти Олени Дубовик відбувся брифінг.
Олег Єресько розповів про плани Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо реалізації державних цільових програм, зокрема, соціальної програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року, програми запровадження в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» та програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року.
Зокрема, однією з найважливіших програм, яку планує впровадити Міністерство є програма, що передбачає широкомасштабне використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі.
"Проаналізувавши ситуацію, ми поставили амбітні завдання: 100%-ве володіння випускниками шкіл і вчителями інформаційно-комунікаційними технологіями. До кінця року ми зробимо все для того, щоб всі 100% вчителів вміли користуватись комп’ютером і використовували його в навча
... Читати далі »