Цей День щорічно відзначається в Україні в четверту суботу листопада. Президент України, підтримавши ініціативу громадських організацій, міністерства культури і мистецтв, Державного комітету у справах релігій, Державного комітету телебачення і радіомовлення, ухвалив встановити в країні День пам’яті жертв голодомору і політичних репресій. Заходи, присвячені цьому дню, щорічно проходять в четверту суботу листопада. Спочатку Указом президента України від 26 листопада 1998 року остання субота листопада оголошувалась Днем пам’яті жертв голодомору, потім Указом від 31 жовтня 2000 року цей день став іменуватися Днем пам’яті жертв голодомору і політичних репресій. В 2012 році День пам’яті жертв голодомору і політичних репресій в Україні припадає на 24 листопада.
У поточному навчальному році складовою мережі денних загальноосвітніх навчальних закладів області є 366 закладів І-ІІІ ступеня. Профільне навчання здійснюється у 94,3% цих закладів, де є 10-11 класи, з них у сільській місцевості у 94,4% від загальної кількості загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів. Враховуючи схильність учнів до вивчення предметів, накопичений досвід навчальних закладів щодо організації навчання певного профілю у старшій школі, кадрове забезпечення, запити батьків і бажання учнів, у області мають попит усі напрями профільного навчання. Перевага надається: природничо-математичному, філологічному та технологічному напрямам. На вибір профільного напряму та ефективність навчання суттєво впливає допрофільна підготовка. Визначення рівня навчальних досягнень учнів основної школи, профконсультаційна психодіагностика з метою визначення їх професійних інтересів сприяють осмисленому вибору предметів для поглибленого вивчення. Понад 12,6 тис. учнів 90 загальноосвітніх шкіл області вивчають предмети поглиблено. Найбільший інтерес викликає поглиблене вивчення математики, іноземних мов, української мови та літератури. З метою задоволення освітніх потреб обдарованої учнівської молоді на початок навчального року Буринська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Сумської області реор
... Читати далі »
21 листопада Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників провів освітні діалоги з теми «Психолого-педагогічні засоби оптимізації міжособистісних стосунків в освітньому середовищі». Тема була представлена спеціалістами Головного управління освіти, керівниками інституту, кафедрою психології інституту та центром практичної психології і соціальної роботи, зокрема, Оксаною Славінською, Наталією Чепурною, Раїсою Дзюбак, Валентиною Коновальчук, Володимиром Карікашем, Ілоною Руденко, Ганною Парходько, Віталієм Боголієм, Тетяною Войцях та Тетяною Артеменко. У роботі діалогів взяли участь методисти з виховної роботи, голови районних, міських методоб’єднань заступників директорів з виховної роботи, методоб’єднань класних керівників та методоб’єднань працівників психологічної служби, практичні психологи та соціальні педагоги.
Завданням зібрання було осмислення тих педагогічних процесів та явищ, що мають місце у нинішніх умовах функціонування загальноосвітніх навчальних закладів та стосуються проблем ефективної комунікації учасників навчально-виховного процесу, дієвих виховних засад, попередження деструктивних поведінкових проявів, насилля, приниження та дискримінації у навчальному закладі. На пленарному та секційних засіданнях діалогів учасники мали змогу проаналізувати сучасні тенденції розвитку особистісно-орієнтованих виховних, психотерапевтичних та менеджмент-технологій, опанували окремі
... Читати далі »
Перенапруження – це вже не тільки проблема дорослих, що тягне за собою психічні захворювання. Тепер і діти 7 – 9 років, мабуть, страждають від психічного стресу.
Це показало дослідження, присвячене здоров’ю дітей, Інституту соціальних досліджень PROKIDS та Німецького товариства захисту дітей (DKSB).
Особливо причиною стресу, як повідомили опитані діти, є школа. Насамперед, перенапруження у дітей викликають домашні завдання або тести.
Також сильний тиск на дітей спричиняють роздратування і суперечки. На це поскаржився 21 % опитаних школярів «Дівчатка через суперечку з іншими набагато частіше відчувають стрес, ніж хлопчики», – пояснила керівник досліджень Аня Байзенкамп.
На третьому місці серед винуватців стресу опинилися сім’я, батьки, брати і сестри.