Табачник поінформував про основні новації нового Державного стандарту в середній освіті
"Міністерством освіти і науки проведена системна робота з оновлення змісту освіти", - про це заявив міністр освіти під час брифінгу, присвяченому реалізації державних стандартів у новостворених підручниках.
У Міністерстві освіти повідомили, що проект "Концепції профільної школи" буде розглянутий на колегії Міністерства освіти і науки України 27 серпня.
Про це, перебуваючи на Житомирщині, заявив заступник міністра Борис Жебровський, повідомляє прес-служба Міністерства освіти.
За словами чиновника, наразі юридична необхідність у зміні освітніх стандартів співпадає з життєвими реаліями.
"Проте, неможливо реформувати галузь, не знаючи її реального стану на певний проміжок часу, а тим більше – коли необхідно усунути існуючі помилки. Завдання, які ми ставимо перед собою на шляху до якісної освіти, – це, перш за все, оцінка попередніх напрацювань, а також можливі пропозиції стосовно подальшого розвитку", - вважає заступник міністра.
"Відповідно, для розроблення вдалої та дієвої стратегії реформування освітянської галузі ми маємо розглядати і власний, і світовий досвід. Зокрема, проект "Концепції профільної школи", який буде розглянутий на колегії Міністерства освіти і науки України 27 серпня, передбачає суттєві зміни у структурі загальної середньої освіти. Так, базова середня освіта закінчуватиметься після 9-го класу, далі – учні матимуть право вибору певного напрямку, що стане заразом і підготовкою їх до здобуття майбутнього фаху", - зазначив Жебровський.
У міністерстві також вважають, що запропонований фахівцями проект Концепції відповідає вимогам часу.
Як відомо, у на початку липня у профільному парламен
... Читати далі »
Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов для роботи у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів
Надсилаємо для використання у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів Інструктивно-методичні матеріали "Безпечне проведення навчальних занять у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів".
Зазначені матеріали будуть розміщені на офіційних веб-сайтах Міністерства освіти і науки www.mon.gov.ua, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти www.iitzo.gov.ua та надруковані у фахових виданнях.
... Читати далі »
Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов організації навчально-виховного процесу в групі продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу
Надсилаємо для використання у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів Інструктивно-методичні матеріали "Створення безпечних умов органі
... Читати далі »
У МОН визначили, як виховуватимуть школярів. Міністерством освіти наданометодичні рекомендаціїз питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2013/14 навчальному році. Відповідний лист отримали регіональні управління освіти та інститути післядипломної педагогічної освіти.
20 червня 2013 року відбулася зустріч представників Програми розвитку фінансового сектору (USAID/FINREP-II). Учасники заходу презентували результати першого «Організаційно-підготовчого етапу» дослідно-експериментальної роботи з впровадження курсу «Фінансова грамотність» в Україні. Експериментальний всеукраїнський курс проводився протягом вересня – травня 2012/2013 навчального року у 86 школах країни.
Зі вступним словом до присутніх звернувся заступник директора Генерального департаменту грошово-кредитної політики Національного Банку України Олександр Арсенюк, який привітав
... Читати далі »
Цього року на видання підручників та посібників витратять 243,2 млн. грн. У профільному відомстві зазначають, що ретельно контролюють процес видання та доставки підручників
За повідомленням Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, на видання, придбання, зберігання і доставку підручників і посібників для студентів вищих навчальних закладів, учнів загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів та вихованців дошкільних навчальних закладів у 2013 році передбачено 243,2 млн. грн.
"Наразі Міністерство освіти і науки, у зв’язку з пере
... Читати далі »
Про організацію навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2013/2014 навчальному році
З метою організованого переходу на новий Державний стандарт початкової загальної освіти Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у 2-х класах загальноосвітніх навчальних закладів.
З початку нового навчального року українським старшокласникам викладатимуть основи податкових знань. Зокрема, 1 вересня 2013 року цей спецкурс почнуть вивчати дев’ятикласники
У Міністерстві доходів і зборів повідомили, що відомством спільно з Міністерством науки і освіти працює над розробкою повноцінного курсу з основ податкових знань для учнів 9-11 класів. Предмет буде поступово вводитися до навчального курсу загальноосвітніх навчальних закладів. Учні вивчатимуть основи податкової грамотності, свої права та обов’язки як майбутніх платників податків та важл
... Читати далі »
Міністерство освіти просить загальноосвітні навчальні заклади закуповувати ділову документацію у державних підприємств, що належать до сфери управління міністерства
Про це йдеться улистіпрофільного відомства щодо закупівлі та використання обов'язкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах.
Протягом 25 лютого – 1 березня 2013 року у м. Києві проходив Всеукраїнський науково-практичний семінар «Реалізація Державного стандарту початкової загальної освіти за підручниками для учнів 2 класу. Нові підходи стосовно орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Організаторами Всеукраїнського науково-практичного семінару виступили Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації.
Учасники науково-практичного семінару обговорили питання щодо
... Читати далі »
Із першого вересня 2013 року три мільйони українських школярів почнуть вивчати другу іноземну В Європі жартують: якщо не знаєш мов, ніколи не зрозумієш мовчання іноземців. Жести виручають не завжди! Наприклад, у Бразилії є загроза повторити помилку президента Ніксона, який під час візиту показав аудиторії «кільце» з великого і вказівного пальців. У США це означає «о’кей!». Але бразильці образилися – у них це нелітературний вислів. У деяких країнах кулак з відстовбурченим великим пальцем означає «клас!». А в Греції це: «Та пішов ти!», у мусульманських країнах – непристойна пропозиція…
Сучасна людина, – переконана авторка підручників з німецької мови, співробітниця всесвітньої мережі Гете-Інституту доктор Забіне Дінзель, – повинна знати багато мов. Вони знадобляться у службових відрядженнях і просто подорожах. Але є хороша новина: після вивчення двох іноземних усі інші опанувати дуже легко.
Сама Забіне Дінзель знає німецьку, італійську, іспанську, японську. І вважає, що це мало. На конференції директорів українських шкіл, яка відбулася днями в Києві, вона ділилася досвідом: як краще вивчити іноземну мову. І, основне, чому школярам потрібна, окрім англійської, ще й німецька.
З НІМЕЦЬКОЮ – НА РОБОТУ!
Конференцію організували фахівці Міністерства освіти й науки, молоді та спорту України та працівники Гете-Інституту. Її мета – розповісти директорам і вчителям про переваги вивчення німецької. ... Читати далі »
Міністерством освіти затверджено нове положення про навчально-реабілітаційні центри, метою діяльності яких має стати реалізація права на освіту дітей з особливими освітніми потребами Про це йдеться у наказі освітнього відомства, у якому визначено організаційні засади діяльності навчально-реабілітаційних центрів, робота яких має бути спрямована на реалізацію права на освіту дітей з особливими освітніми потребами та їх інтеграцію в суспільство.
Головними завданнями навчально-реабілітаційних центрів мають стати забезпечення ранньої соціалізації та підготовки дітей до здобуття відповідного рівня дошкільної та загальної середньої освіти, забезпечення кваліфікованого психологічного, медичного і педагогічного супроводу дітей та надання психолого-педагогічної допомоги батькам, які виховують дітей-інвалідів.
Особливості умов навчання дітей мають визначатися гнучкою системою навчальної, виховної та корекційно-реабілітаційної роботи.
Відповідні центри можуть створюватися на основі комунальної або приватної форм власності, відповідно джерелами фінансування є кошти місцевих бюджетів або кошти засновників, а також кошти, отримані за надання платних послуг та благодійні внески.
Державний контроль за діяльністю центрів усіх типів і форм власності здійснюватиме Державна інспекція навчальних заклад
... Читати далі »
Перелік програм виховної роботи, рекомендованих науково-методичною радою КОІПОПК до використання в закладах освіти області, розміщено на сторінці Виховна робота
У Міністерстві освіти обіцяють погоджувати ініціативи навчальних закладів щодо відміни оцінювання з фізичної культури в 2-4 класах уже в цьому навчальному році
Про це заявив заступник міністра освіти Борис Жебровський під час наради, на який обговорювались питання зміни оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури в початковій школі.
Жебровський нагадав, що цього навчального року зазначене нововведення не є актуальним, оскільки першокласників не оцінюють ні з яких предметів. Також чиновник повідомив, що за ініціативи батьківських комітетів та педагогічних рад навчальні заклади можуть звернутися до міністерства з проханням відмінити оцінювання з фізичної культури в 2-4 класах уже в цьому навчальному році.
"Міністерство без зволікань погодить такі ініціативи. За результатами проведених експериментів буде прийнято виважене рішення щодо заміни нині діючої системи оцінювання. Шкала оцінок має змінитися на шкалу мотивацій", - зазначив Жебровський.
Як повідомлялося раніше, Міністерство освіти спростувало інформацію про те, що оцінки на шкільних уроках фізкультури буде відмінено.
Міністерство освіти надіслало школам переліки навчальної літератури та програм, що мають використовуватися в навчально-виховному процесі в новому навчальному році
З метою впорядкування виданої у 2012 році навчальної літератури та навчальних програм, що рекомендуються для використання в навчально-виховному процесі, обласним управлінням освіти надіслані переліки навчальних програм, підручників і навчально-методичних посібників, рекомендованих міністерством для використання в початковій, основній і старшій школі в новому навчальному році.
Окрім рекомендованого переліку навчальних програм із усіх шкільних дисциплін, що складають навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів, подано списки основних і додаткових підручників і навчальних посібників та переліки рекомендованої методичної літератури, що мають використовуватися для організації педагогічного процесу у школі.
Рекомендований перелік навчально-методичної літератури складено з урахуванням різних типів шкіл, їх профільності, а також із урахуванням рівня викладання: рівень стандарту, академічний і профільний. ПЕРЕЛІК навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників для використання в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою; ПЕРЕЛІК навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників для використання в початкових класах загальноосві
... Читати далі »
Про
використання навчальної літератури
в загальноосвітніх навчальних закладах
у 2012/2013 навчальному році
З метою упорядкування виданої у
2012 році навчальної літератури і програм, що рекомендуються для використання в
навчально-виховному процесі у загальноосвітніх навчальних закладах Міністерство
освіти і науки, молоді та спорту надсилає: