Неділя, 20.10.2019, 13:14
Методична служба
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Актуально! [732]Атестація педпрацівників [13]
Батькам [4]Вітаємо! [197]
День сьогодні [108]Державна підсумкова атестація [20]
Діловодство [2]Документ [14]
Закінчення навчального року [27]Запрошуємо до обговорення [2]
ЗНО [46]Інклюзивне навчання [2]
Інспектування [4]Конкурс [106]
Методичні заходи [558]Науково-методична рада РМК [3]
Нарада директорів [28]Нарада заступників директорів з навчально-виховної роботи [14]
Обдарована дитина [85]Педагогічні кадри [55]
Позакласна робота [39]Початок навчального року [105]
Предметний тиждень [102]Тема тижня [10]
Управлінська діяльність [36]Спорт [29]
Шкільні новини [413]
Корисні посилання

СТРІЧКА НОВИН

Освітній портал

Головна » 2012 » Квітень » 24 » ХТО ПРОТИ «ФАУСТА»?
13:56
ХТО ПРОТИ «ФАУСТА»?

У МОНмолодьспорту вчителів запевнили: ніякого «літературного геноциду» не буде.

Заступник міністра освіти і науки, молоді та спорту України Борис Жебровський зустрівся з учителями столичних шкіл, щоб обговори­ти актуальні питання поліпшен­ня проекту навчальної програми зі світової літератури для 5 — 9 класів. Група вчителів київських шкіл після публічної презентації цього проекту надіслала до засо­бів масової інформації відкрито­го листа, в якому виступила… проти ухвалення нової програ­ми із світової літератури.

— Відповідати на листи мож­на по-різному. Можна лис­том — у такому разі ніхто ні­кого не бачить, відписалися — і все. А можна поговорити, — сказав Борис Жебровський. Він зауважив, що процес робо­ти над новими програмами був максимально відкритим: на сай­ті МОНмолодьспорту було опу­бліковано електронні поштові скриньки членів робочих груп, відбувся публічний захист кож­ного проекту з усіх предметів.

— Узагалі, всі розмови про те, що щось не так написали, є недоречними, адже кінцево­го документа ще немає, робота над ним триває, — сказав Бо­рис Михайлович.

Одна з учительок зауважи­ла, що їхня мета — захисти­ти учнів, бо це — обов’язок педагогів. І що група вчителів не хоче підводити ні директо­рів, ні працівників МОНмолодьспорту, адже всі мають спільне завдання — створити доверше­ну програму.

Звісно, така важлива спра­ва, як укладання нових програм, отримала багато пропозицій та їх оцінок. Керівник авторсько­го колективу проекту програ­ми — завідувач кафедри сві­тової літератури Полтавського державного педагогічного уні­верситету імені В. Короленка, доктор філологічних наук, про­фесор Ольга Ніколенко заува­жила, що ці пропозиції були дуже різними, часто формулю­валися твердження з протилеж­ним змістом. Тому неможливо задовольнити їх усіх, потрібно шукати компромісні рішення.

— У представників різних ре­гіонів свої погляди на одбір лі­тератури до навчальної програ­ми, тож ми мусимо зважати на всі думки, — наголосила Ольга Ніколенко.

Саме тому істотно збільши­ли варіативну частину програ­ми. І представники різних ре­гіонів зможуть обрати собі для опрацювання книги з урахуван­ням інтересів місцевого насе­лення. Варто зауважити, що в новому проекті збільшено кіль­кість резервних годин, тому в учнів знайдеться час на опра­цювання творів для додатково­го читання.

Учителів турбувало те, що в проекті програми вони не зна­йшли класичних творів, які нині вивчаються у школі.

— Не забуваймо про те, що йдеться про програму 5-9 класів. Наприклад, ніхто не проти «Фауста». Ми виріши­ли підготувати дитину до ви­вчення цього твору у старших класах, — запевняє Ольга Ні­коленко. — Раніше ми послу­говувалися винятково хроноло­гічним принципом. Так, Гомера потрібно було вивчати тільки у восьмому класі. Але чи є це єдиним правильним підходом? Адже можна у 8- 9 класах дати дітям уявлення про епоху, а в 10- 11 класах — поглиби­ти. І вони повернуться до Гоме­ра на іншому, на вищому рівні.

Після обговорення з’ясувало­ся, що знайшлися «добрі люди», які ввели вчителів у оману. Вони сказали, що в 10 – 11 класах учні взагалі… не вивча­тимуть літературу. Відповідно, кілька творів, що не внесли до програми для 5 – 9 класів, просто зникне зі шкільної про­грами і діти не вивчатимуть їх взагалі. Учителів запевнили, що ніякого «літературного геноци­ду» не було і не буде.

Ще один закид програмі — мовляв, вона є занадто пере­вантаженою, обтяжливою для учнів. За словами Ольги Ніколенко, це не відповідає дій­сності. Навіть навпаки: згідно з розрахунками, в 2005 році кіль­кість сторінок, яку мав прочи­тати учень, становила близько п’яти тисяч, а в новій програ­мі — максимум чотири.

Окрім того, нова програма буде сучаснішою, а отже — ближчою до дитини.

— Ми підрахували, що в 2005 році з 5 по 9 клас вивча­лися 143 твори і жодного су­часного, крім «Усмішки» Рея Бредбері. В нас після доопра­цювання —  123 твори, з них сучасних — від 5 до 25, за­лежно від вибору. Так, ми осу­часнили програму, — запевняє Ольга Ніколенко. — Так, ми розвантажуємо учнів на 15- 20 відсотків і даємо дітям і класичну, і сучасну літературу. «Золотий фонд» у програ­мі становить близько 70-75 відсотків усього обсягу, сучас­ні твори — 25-30 відсотків.

Учасники зустрічі визнали її результативною, адже були дані відповіді на всі проблемні за­питання вчителів. Нині робота над поліпшенням проектів на­вчальних програм для 5-9 класів триває. Остаточний ва­ріант програми розгляне коле­гія Міністерства освіти і науки, молоді та спорту.

За матеріалами сайту  http://pedpresa.com/

Категорія: Актуально! | Переглядів: 610 | Додав: osvita | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

19 грудня - день народження сайту

Календар
«  Квітень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання


Статистика

Locations of visitors to this page


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 387
Погода


Онлайн переводчик
поменять
Copyright MyCorp © 2019