Середа, 18.09.2019, 19:38
Методична служба
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Актуально! [732]Атестація педпрацівників [13]
Батькам [4]Вітаємо! [197]
День сьогодні [108]Державна підсумкова атестація [20]
Діловодство [2]Документ [14]
Закінчення навчального року [27]Запрошуємо до обговорення [2]
ЗНО [46]Інклюзивне навчання [2]
Інспектування [4]Конкурс [106]
Методичні заходи [558]Науково-методична рада РМК [3]
Нарада директорів [28]Нарада заступників директорів з навчально-виховної роботи [14]
Обдарована дитина [85]Педагогічні кадри [55]
Позакласна робота [39]Початок навчального року [105]
Предметний тиждень [102]Тема тижня [10]
Управлінська діяльність [36]Спорт [29]
Шкільні новини [413]
Корисні посилання

СТРІЧКА НОВИН

Освітній портал

Головна » 2012 » Жовтень » 9 » НАТАЛІЯ КЛОКАР: У РОБОТІ КЕРІВНИКА НЕОБХІДНА ВІДДАНІСТЬ СПРАВІ – ЇЇ ОБОВ’ЯЗКОВО ПОБАЧАТЬ І ПІДУТЬ ЗА ТОБОЮ
19:13
НАТАЛІЯ КЛОКАР: У РОБОТІ КЕРІВНИКА НЕОБХІДНА ВІДДАНІСТЬ СПРАВІ – ЇЇ ОБОВ’ЯЗКОВО ПОБАЧАТЬ І ПІДУТЬ ЗА ТОБОЮ
Непросте освітянське господарство дісталося нинішньому начальнику Головного управління освіти і науки Київської ОДА Наталії Клокар. Київщина – унікальний регіон, адже столична область має бути прикладом для інших. Особливо в галузі освіти, що активно реформується.

У своїй професійній діяльності я керуюсь принципом: або працювати на відмінно, або взагалі не братися за справу.
Хоч Наталія Іванівна на новій посаді кілька тижнів, високий рівень відповідальності для неї – звична справа. Так, за плечима в педагога солідний досвід управлінця: завуча, директора школи, ректора інституту.

Робота в школі – предмет особливої гордості Наталії Клокар. Коли її призначали директором школи № 15 у Білій Церкві, заклад мав не найкращі показники в місті. Проте за сім років став одним із знаних в Україні. Запорукою успіху стало створення колективу однодумців – учителів, батьків і ке­рівництва школи.

Паралельно пані Наталія тягнула наукову роботу, захистила дисертацію і, зрештою, очолила Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів. Та керувати науковим закладом і освітньою галуззю регіону – дві, як кажуть, великі різниці. В інтерв’ю «Освіті України» Наталія Іванівна розповіла про враження від нового рівня відповідальності, а також про хід реформ в області.

ВЧИТИ НАВЧАТИСЯ

– Наталіє Іванівно, скажіть, будь ласка, як працюється на новій посаді?


– Спочатку завжди важко, але й цікаво. Нова робота надзвичайно відповідальна, а графік – дуже напружений. Тут треба бачити всю систему освіти області в цілому – від дошкілля до вищої освіти. Посада передбачає взаємодію з керівниками всіх рівнів. І не лише з начальниками управлінь освіти районів і міст, а й методичними службами, директорами шкіл.

З огляду на прийняття нових стандартів і шкільних програм, чи вистачає рівня підготовки вчителів області?

– Загальний рівень педагогів у нас високий. Якщо взяти, наприклад, компетентнісний підхід, закладений у нових Дер­жавних стандартах, спочатку не всі розуміли, що це таке. Проте серед учителів провели серйозну роботу, й усі розуміють, що випускник має володіти не лише сумою знань чи навичок, а й успішно використовувати їх, бути конкурентоздатним на ринку праці.

За останні роки фаховий рівень учителів істотно зріс. Сьогодні на Київщині майже всі вони володіють ІКТ, успішно використовують пошукові системи. Творчі вчителі роблять презентації уроків і навіть електронні навчально-методичні комплекси. Тобто нині в школах у нас фахові, сучасні кадри.

Нові виклики часу спонукали й до зміни психології педагога. Сьогодні вчитель супроводжує учня у безмежному просторі знань, вчить його навчатися, досліджувати, відкривати нове.

Обласний інститут післядипломної педагогічної освіти проводить постійний моніторинг підготовки вчителя до реалізації завдань сучасної школи. Ми опитали понад шість тисяч освітян регіону щодо ранжирування професійних цінностей. Близько 70 % фахівців на перше місце поставили професійне визнання і професійну самореалізацію. На друге – навчально-методичне забезпечення. І тільки на третє – заробітну плату. Ці факти – для критиканів, які стверджують, що вчителям ні­чого не потрібно, крім зарплати. Насправді, в цю професію приходять люди, віддані своїй справі, які люблять дітей і при­свячують своє життя їх навчанню й розвиткові.

НОВИЙ РІВЕНЬ ЯКОСТІ

Які завдання нині стоять перед управлінням освіти області?

– Найосновніше – реалізувати стратегічні завдання розвитку освіти України, окреслені МОНмолодьспорту. Мені приємно, що працюю на цій посаді в період, коли міністерство очолює мудрий і сучасний керівник – Дмитро Володимирович Табачник. За короткий час йому вдалося не лише стабілізувати систему освіти в країні, а й спрацювати на випередження. На місцях ми повинні зрозуміти, що від нашої державницької позиції, активних дій залежать темпи освітніх реформ, їх ефек­тивність.

Наприкінці серпня відбулася обласна конференція керівників закладів освіти. В доповіді голови Київської ОДА Анатолія Присяжнюка чітко звучали дві позиції: ми, влада, маємо забезпечити рівний доступ до якісної освіти всім дітям – із міських і сільських шкіл. Це – автобуси, комп’ютери, інтернет, підручники, харчування, відремонтовані приміщення. А вже якість освіти – це безпосередня робота кожного вчителя, кожного директора. Стосовно області, освіта для нашого губернатора – пріоритетний напрям. Його позиція незмінна: діти – найцінніший скарб Київщини. Відповідно і управління має вибудувати роботу, щоб вийти на новий рівень якості освіти. Обласна влада для цього створила всі умови.

Забезпечення якісної освіти – процес перманентний. Для цього потрібні неабиякі кошти. Чи впливає управління на об­сяги фінансування?

– Звичайно. Впливаємо на етапі планування, яке є одним із ключових в управлінні галуззю. До речі, як доктор педагогічних наук з питань теорії і методики управління освітою маю можливість на практиці впроваджувати наукові підходи. Щоб ефективно вкладати кошти, треба володіти інформацією про потреби галузі освіти всіх ступенів – від дитячого садочка і шкіл до відділів, управлінь освіти районів, міст і області. Виходячи з таких даних, формуємо плани бюджетних асигнувань на наступний рік. Інформація, узагальнена Головним управлінням освіти і науки, лягає також в основу державних субвенцій. А це капітальне будівництво, реконструкції, нові автобуси тощо.

СОЦІАЛЬНІ ПРОЕКТИ

– Спонсори допомагають обласній освіті?

– Допомагають. Особливо вагомою є благодійна допомога обласної організації Партії регіонів. Лише за цей рік заклади освіти в селах отримали понад 20 шкільних автобусів. І це не єдиний приклад конкретних справ цієї політичної сили. Велика кількість комп’ютерів, оргтехніки, проведені ремон­ти шкіл, оздоровлення дітей… Перелік можна продовжувати. Жодна інша політична сила так не піклується про дітей Київщини.

Які програми підтримки й розвитку освіти реалізуються в області?

– Сьогодні впроваджуються 50 соціальних проектів губернатора. Серед них – «Дім – автобус – школа», «Інтернет у кожну школу», «Кожній дитині – родину» й інші. Для прикладу, проект «Інтернет у кожну школу» дав можливість під’єднати до мережі майже всі школи області.

Дуже важлива постійна увага обласної влади до роботи з обдарованими й талановитими дітьми Київщини. Створення й розвиток мережі закладів освіти нового типу (гімназії, ліцеї, спеціалізовані школи), широке запровадження профільного навчання, оптимізація мережі закладів освіти в сільській місцевості – все це спрямоване на розвиток талантів наших дітей.

Також створено обласний комунальний заклад Мала академія наук, успішно функціонують районні й міські центри творчості дітей та юнацтва. Їхня робота також спрямована на розкриття й розвиток юних талантів. Кожен учитель і директор школи має знати: всі наші діти обдаровані, й завдання педагогів – підтримати й розвивати їх.

Крім того, ми намагаємося підтримати здоров’я дітей Київщини. Щороку понад 130 тисяч школярів оздоровлюється за різними програмами. Так, з ініціативи голови Київської облдержадміністрації і за підтримки обласної організації Партії регіонів обдаровані діти Київщини влітку цього року оздоровлювалися й оздоровлюються на острові Крит Грецької Республіки. Сьогодні таких дітей вже понад 400 – це учні сільських і міських шкіл.

Ми з приємністю констатуємо факт, що кожного року за підсумками навчання найкращі учні Київщини – переможці олімпіад і МАН – отримують стипендії голови ОДА протягом усього наступного року навчання. І не лише учні. Стипендії надають також і їхнім учителям.

Плюс до цього є премія облдержадміністрації «За особливі заслуги в галузі освіти». Нею нагороджуються громадяни за особливий внесок у розвиток системи освіти області.

– Знаємо, що скоро буде свято – День працівників освіти. Розкажіть про нього докладніше.

– Так, воно відбудеться на початку жовтня. Облдержадміністрація підготувала гарний сюрприз. Це не лише ошатний палац, у якому відбуватиметься святкове дійство для понад тисячі освітян області. Кращим педагогам, директорам шкіл, працівникам профтехосвіти й позашкілля, спортивних шкіл вручимо подарунки – ноутбуки як знак уваги й поваги влади до освітян. Також передбачені премії за особливі заслуги в галузі освіти, Почесні грамоти й подяки. Не буду до кінця розкривати таємниці сценарію свята, а просто запрошую Вас долучитися до цього заходу. Впевнена, що буде надзвичайно комфортно й цікаво.

Наші «дошкільники» теж роблять важливу справу. До речі, незабаром – День працівників дошкільної освіти. Це важливе свято. Позиція обласного керівництва така: ми не повинні залишити без уваги нікого. Тож у кожному місті й районі області відбудуться заходи, присвячені дошкільникам. Привітаємо їх і вручимо подарунки: унікальні навчально-методичні комплекси Ірини Квасниці «Великий світ маленької дитини», ноутбуки та айпеди. Це найменше, що ми можемо зробити для наших дорогих педагогів.

ВІДКРИТІСТЬ – ЦЕ УСПІШНІСТЬ

Як складається співпраця Вашого управління з МОНмолодьспорту?
– Мені імпонує стиль роботи і спілкування міністерства. В попередні роки важко було вийти на керівників департаментів і управлінь, щоб обговорити й вирішити питання. Сьогодні міністерство є відкритим для освітянської громади і керівників усіх рівнів. Ми завжди знаходимо розуміння й підтримку в першого заступника міністра Євгена Миколайовича Суліми, заступника міністра Бориса Михайловича Жебровського, директорів департаментів Олега Вікторовича Єреська, Олега Віталійовича Ворошиловського й інших керівників МОНмолодьспорту. Надзвичайно приємно, що працівники міністерства не одірвані від реалій освітянського життя, оскільки вони часто виїжджають на місця, спілкуються з учителями і директорами шкіл, вихователями дитячих садочків і тренерами ДЮСШ. Саме тому, на мою думку, діяльність нашого міністерства сьогодні є успішною.

Юрій ЗУЩИК, «Освіта України» № 40
Переглядів: 737 | Додав: osvita | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

19 грудня - день народження сайту

Календар
«  Жовтень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання


Статистика

Locations of visitors to this page


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 387
Погода


Онлайн переводчик
поменять
Copyright MyCorp © 2019