Головна » 2012»Квітень»20 » Нова програма зі світової літератури - це проект усієї України, - керівник групи
13:24
Нова програма зі світової літератури - це проект усієї України, - керівник групи
У Міносвіти відреагували на критику київських учителів світової літератури щодо обговорення нового проекту програми для 5-9-х класів: "Не треба гратися в героїв" За повідомленням прес-служби міністерства, 19 квітня 2012 року відбулася зустріч заступника міністра Бориса Жебровського з учителями столичних шкіл, на якій було обговорено питання внесення змін до проекту навчальної програми із світової літератури. Метою зустрічі стала реакція на ситуацію, що склалася навколо обговорення проекту нової навчальної програми зі світової літератури. Нагадаємо, що після публічної презентації нового проекту програми, представники київського учительського активу звернулися з відкритим листом до міністра Дмитра Табачника, в якому висловили обурення якістю обговорення, ігноруванню їх поглядів і закликали його припинити практику швидкого й кулуарного прийняття рішень, що погіршують якість української освіти. Однак, не отримавши відповіді, вимушені були відкрито звернутися до засобів масової інформації. Ураховуючі широкий резонанс у суспільстві, у Міносвіти вирішили обговорити питання з учителями. "Відповісти на цей лист можна різними способами – можна написати відповідь, а можна сісти й обговорити конфліктні аспекти питання", ‑ прокоментував Борис Жебровський. У Міносвіти зазначили, що до роботи над проектом нової програми були залучені провідні спеціалісти галузі – як теоретики, так і практики: науковці, учителі, методисти. "Зараз триває процес громадського обговорення на сайті МОНмолодьспорту, тож до кінця квітня члени робочої групи чекають на усі пропозиції щодо доповнення презентованого проекту програми". Свій коментар щодо ситуації навколо нового проекту програми зі світової літератури також надала керівник авторського колективу Ольга Ніколенко: "Авторський колектив працював не з метою заперечення попереднього досвіду, а з метою розвитку кращих традицій викладання світової літератури". Вона зазначила, що під час створення цього проекту були враховані узагальнені пропозиції вчителів, методистів і науковців, опубліковані в усіх фахових виданнях протягом кількох останніх років. "Хочу наголосити, що проект навчальної програми, який ми представили на розгляд громадськості, не є кінцевим документом ‑ саме для доповнення проекту та внесення змін до нього було організоване публічне обговорення та презентація", ‑ зазначила Ніколенко. Керівник групи зауважила, що на електронні адреси членів робочої групи з розроблення проекту програми надійшло тисячі пропозицій: "У процесі розробки проекту ми проводили опитування учнів та їх батьків із різних регіонів, врахували також і досвід зарубіжних країн – дослідили, що читають діти за кордоном". Вона повідомила, що члени робочої групи звернулися до психологів із проханням надати рекомендації щодо формування списку літератури для сучасних школярів. "Ми уважно розглянули кожен із запропонованих для внесення до програми творів, проаналізували усі пропозиції, врахували побажання усіх регіонів і знайшли компромісні рішення. Це не наш проект програми, це проект усієї України", ‑ сказала Ніколенко. "У представників різних регіонів свої погляди на відбір літератури до навчальної програми, і ми мусимо враховувати усі точки зору. Адже це величезна робота – послухати усіх, від Заходу до Сходу. Багато творів ми залишили на вибір – представники різних регіонів зможуть підібрати собі для опрацювання книги з урахуванням інтересів місцевого населення", ‑ зауважила керівник авторського колективу нової програми. Вона зазначила, що проект навчальної програми є своєрідною квінтесенцію побажань та очікувань представників сучасної учнівської молоді з усіх регіонів України. "Робота продовжується. Остаточний варіант програми буде розглянуто та затверджено на засіданні колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту. І не треба гратися в героїв, оскільки тут немає місця для подвигів", ‑ наголосила Ольга Ніколенко.
Варто зазначити, що публічне звернення учителів, в якому піднімаються питання як якості навчальних програм, так і підходів щодо їх обговорення та врахування суспільної думки є безпрецедентним випадком у новітньому житті української освіти.