Головна » 2012»Жовтень»12 » Особливості формування інклюзивного освітнього середовища у загальноосвітньому навчальному закладі
19:01
Особливості формування інклюзивного освітнього середовища у загальноосвітньому навчальному закладі
Відповідно до річного плану роботи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту 9 жовтня 2012 року на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського та загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 19, спеціалізованого (з поглибленими вивченням англійської мови) навчально-виховного комплексу № 26 "Перші кроки” відбувся Всеукраїнський семінар-практикум "Особливості формування інклюзивного освітнього середовища у загальноосвітньому навчальному закладі”. Під час заходу обговорювалися питання щодо визначення шляхів формування інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу та підготовки педагогічних кадрів до роботи в умовах інклюзії. У семінарі взяли участь керівники, методисти структурних підрозділів інститутів післядипломної педагогічної освіти, які займаються питаннями науково-методичного забезпечення навчання дітей з особливими потребами та впровадженням інклюзивного навчання Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Кіровоградської, Київської, Сумської, Харківської, Черкаської, Чернігівської та інших областей, а також директори загальноосвітніх шкіл Полтави. У виступах учасників йшлося про те, що сучасна педагогічна практика стикнулася із серйозною проблемою включення дітей з особливими освітніми потребами у процес навчання і виховання загальноосвітнього навчального закладу. Інклюзивна освіта надає можливість кожному учневі задовольнити свою потребу в розвитку та рівні права в отриманні освіти незалежно від соціального стану, расової приналежності, фізичних і розумових здібностей. Однак, розвиток інклюзивної освіти потребує подальшого удосконалення нормативних засад впровадження інноваційних технологій, узгодження системи освітньої діяльності із потребами дитини, сім’ї та відповідної підготовки педагогічних кадрів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. У рекомендаціях семінару визначено шляхи покращення якості освітніх послуг для дітей з особливими освітніми потребами, зокрема: створення електронного банку перспективного педагогічного досвіду з проблем інклюзивного навчання, здійснення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед учасників навчально-виховного процесу з питань упровадження інклюзивного та інтегрованого навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, забезпечення психолого-педагогічного супроводу навчальних закладів з інклюзивним навчанням.